Förlagets beskrivning
Konventionella marknadsundersökningar är alltför inriktade på att ta reda på vad varumärken gör med konsumenter, istället för att se vad konsumenterna gör med varumärken, att konsumenterna använder varumärken för att skapa mening, tillhörighet och identitet.
Den här boken beskriver ett nytt sätt att förhålla sig till och arbeta med varumärken - konsumentnära varumärkesutveckling. Metoden kräver etnografiska undersökningar och syftar till att åstadkomma mer konsumentnära och realistiska strategier för att hantera de utmaningar som fragmenterade marknader, generiska produkter och ombytliga konsumenter innebär. Priset gäller för varje separat artikel i serien
Fler böcker av författarna
Liknande böcker
Elia Mörling
Nya perspektiv och metoder för varumärkesutveckling (Betyg 5 av 5)
Den här boken är unik i sitt slag eftersom den kombinerar det bästa inom marknadskommunikation och antroplogi. Resultatet blir Konsumentnära Varumärkesutveckling, som utgår från det som människor värderar högst idag. Nämligen ett sökande efter mening, identitet och gemenskap. Boken är allt annat än traditionell. Den ger nya perspektiv på människor, företag och varumärken. Den beskriver också en ny metod för hur man kan utveckla ett varumärke som utgår från kunden. Jag kan definitivt rekommendera den till alla som jobbar med varumärken.
( Konsumentnära varumärkesutveckling)
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Konsumentnära varumärkesutveckling
Bokrecensioner » Konsumentnära varumärkesutveckling
|
|
|
|
|
|
|