Förlagets beskrivning
Personliga varumärken – vad är det, vem har det och hur gör man? Här får du en förklaring till begreppet, gott om exempel samt en beskrivning, steg för steg, hur du gör för att själv utveckla ett starkt personligt varumärke.
För att samverka med andra måste du skapa förtroende för din person, och det gör du genom att vara tydlig med dina värderingar och genom att vilja bidra med något gott till andra. Begreppen värderingar och förtroende ligger därför som en brygga mellan retoriken och det personliga varumärket.
Den här boken har två delar, en teoretisk och en praktisk. Den teoretiska delen börjar med ett avsnitt om retorik och går vidare till att tala om värderingar och hur värderingar styr våra handlingar (och därmed vad vi kommunicerar om oss själva) och sedan vidare till vad som mer specifikt skapar förtroende för en person. Till sist landar vi i ett kapitel om vad begreppet personligt varumärke betyder.
Syftet med den praktiska delen är att beskriva den varumärkesskapande processen och vägleda dig som vill utveckla och bygga ditt eget personliga varumärke igenom den.
Boken
* gör ett trendigt fenomen begripligt
* ger en lagom dos varumärkes- och retorikteori, pedagogiskt förpackad och med många praktiska exempel
* innehåller en verktygslåda med redskap och skräddarsydda råd till dig som är ledare, politiker, entreprenör, konsult, student, förtroendevald, eller helt enkelt är på väg i ditt yrkesliv
* är den första boken om personliga varumärken på svenska.
Fler böcker av Isabel Werner Runebjörk
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Ditt personliga varumärke
Bokrecensioner » Ditt personliga varumärke : om retorik, värderingar och förtroende
|
|
|
|
|
|
|