Förlagets beskrivning
Vad är det egentligen som finns i huvudet på kunden? Den här boken försöker svara på frågan genom att öppna ett antal fönster till kundens huvud.
Författarna granskar vad som finns där inne när det gäller tre viktiga områden för marknadsförare: lojalitet, varumärken och informationsbehandling. Författarna, som är forskare vid Center for Consumer Marketing (CCM), en av avdelningarna inom Ekonomiska Forskningsinstitutet vid Handelshögskolan i Stockholm, menar att marknadsföraren gör ett bättre jobb genom att ta hjälp av teori när problem inom de tre områdena ska lösas.
Därför presenteras teori som förhoppningsvis gör det lättare för marknadsföraren att svara på frågor av den här typen:
• Vad är lojalitet?
• Vad är det som gör att kunder blir hyperlojala?
• Leder kundkort verkligen till lojalitet?
• Hur hänger varumärkena i kundkorgen ihop?
• Har varumärken en personlighet?
• Vilken roll spelar varumärket i förhållande till priset?
• Hur kommer kunden att agera i den nya ekonomin?
• Varför framstår nästan allakunderimarknadsundersökningar
som mycket nöjda?
Boken vänder sig till högskokolestuderande i marknadsföring.
Fler böcker av Magnus Söderlund
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
EFI:s årsbok 2000
Bokrecensioner » EFI:s årsbok 2000 : I huvudet på kunden
|
|
|
|
|
|
|