Tips! Jämför butikernas bokpriser och spara pengar!
Bokrecensioner
 
EFI:s årsbok 2000 : I huvudet på kunden   

EFI:s årsbok 2000 : I huvudet på kunden


Magnus Söderlund

Häftad. Liber AB 2000-12.
ISBN 9789147061150
Hitta bokens lägsta pris







Förlagets beskrivning

Vad är det egentligen som finns i huvudet på kunden? Den här boken försöker svara på frågan genom att öppna ett antal fönster till kundens huvud.

Författarna granskar vad som finns där inne när det gäller tre viktiga områden för marknadsförare: lojalitet, varumärken och informationsbehandling. Författarna, som är forskare vid Center for Consumer Marketing (CCM), en av avdelningarna inom Ekonomiska Forskningsinstitutet vid Handelshögskolan i Stockholm, menar att marknadsföraren gör ett bättre jobb genom att ta hjälp av teori när problem inom de tre områdena ska lösas.

Därför presenteras teori som förhoppningsvis gör det lättare för marknadsföraren att svara på frågor av den här typen:
• Vad är lojalitet?
• Vad är det som gör att kunder blir hyperlojala?
• Leder kundkort verkligen till lojalitet?
• Hur hänger varumärkena i kundkorgen ihop?
• Har varumärken en personlighet?
• Vilken roll spelar varumärket i förhållande till priset?
• Hur kommer kunden att agera i den nya ekonomin?
• Varför framstår nästan allakunderimarknadsundersökningar

som mycket nöjda?

Boken vänder sig till högskokolestuderande i marknadsföring.



Fler böcker av Magnus Söderlund

Liknande böcker

Recensioner

Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!



Recensera boken

Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.

EFI:s årsbok 2000



Ditt betyg:  1 2 3 4 5

Skriv in en rubrik för din recension (minst 2 ord):



Skriv in din recension i utrymmet nedan (max 1000 ord):



Recensionens språk: 

Ditt namn (Valfritt):



Din e-postadress (visas ej, används endast för verifiering):







EFI:s årsbok 2000 : I huvudet på kunden Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.

EFI:s årsbok 2000 : I huvudet på kunden Recensioner som inte följer våra instruktioner kommer inte att visas.







Bokrecensioner » EFI:s årsbok 2000 : I huvudet på kunden
EFI:s årsbok 2000 : I huvudet på kunden
EFI:s årsbok 2000 : I huvudet på kunden
  
Kategorier

Barn & ungdom

Databöcker

Deckare

Ekonomi & affärer

Filosofi & religion

Geografi & geologi

Hem & hushåll

Historia

Hobby & fritid

Kultur

Medicin & hälsa

Naturvetenskap

Psykologi & pedagogik

Samhälle & politik

Skönlitteratur

Språk

Uppslagsverk & ordböcker





Bokrecensioner | Hjälp & support | Om oss


Bokrecensioner Boganmeldelser Bokanmeldelser Kirja-arvostelut Critiques de Livres Buchrezensionen Critica Literaria Book reviews Book reviews Recensioni di Libri Boekrecensies Critica de Libros
Bokrecensioner