Förlagets beskrivning
Skolforskningsinstitutet har tagit fram framgångsfaktorer för att skapa en likvärdig utbildning och undervisning av hög kvalité i förskolan. Den här boken utgår från dessa faktorer och ger ett verklighetsnära möte med förskolans arbete mot kvalité och likvärdighet genom reflektioner och erfarenheter från tre olika nivåer i styrkedjan: huvudman, rektor och förskollärare.
Författarna sätter in förskolans nutida verksamhet i ett samhälls ekonomiskt perspektiv och ställer frågan: har vi råd att inte satsa
på de yngsta barnen?
Boken är en utmärkt utgångspunkt för verksamhetsutveckling och passar därför såväl yrkesverksamma rektorer, förskollärare och barnskötare som studenter på förskollärarprogrammet. Den kan även läsas av intresserade tjänstemän, politiker och vårdnadshavare
Fler böcker av författarna
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Framgångsfaktorer i förskolan
Bokrecensioner » Framgångsfaktorer i förskolan - för ledare och medarbetare i praktiken
|
|
![Framgångsfaktorer i förskolan - för ledare och medarbetare i praktiken](/images/background.gif) |
![Framgångsfaktorer i förskolan - för ledare och medarbetare i praktiken](/images/background.gif) |
|
|
|