Förlagets beskrivning
Kollegiala arbetsformer är numera vanliga i skolutvecklingssammanhang. Men hur går sådant arbete till, rent praktiskt? Hur kommer du i gång och hur uppnår du kvalitet i lärprocesserna? Praktisk handbok i kollegialt lärande ger läsaren insikt i utvecklingsarbetets olika delar och erbjuder beprövade metoder för att leda arbetet framåt. Boken beskriver exempelvis hur du: * formulerar mål med utgångspunkt i elevers/barns lärande * utför en nulägesanalys * strukturerar demokratiska samtal i grupp * stärker gruppens förmåga till reflektion * integrerar forskning i utvecklingsarbetet * bibehåller fokus på undervisningens/verksamhetens kärnprocesser * leder utvecklingsprocesser. Boken riktar sig till verksamma pedagoger i skola och förskola. Den är särskilt relevant för personer som leder utvecklingsarbete, till exempel förstelärare, arbetslagsledare och processledare
Fler böcker av Annika Cederberg-Scheike
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Praktisk handbok i kollegialt lärande
Bokrecensioner » Praktisk handbok i kollegialt lärande - Leda utvecklingsarbete i skola och förskola
|
|
|
|
|
|
|