Förlagets beskrivning
Att utveckla ett eller flera språk är kanske det allra viktigaste som sker under barndomen. Barnet måste lära sig att behärska komplexa system och tillämpa en stor variation av olika förmågor. Därför är det viktigt att de som möter barn i pedagogisk verksamhet har djupa kunskaper om hur språkutvecklingen går till. Många språkliga detaljer tar nämligen lång tid, i vissa fall mycket lång tid för barnet att förvärva. Denna handbok presenterar och förklarar centrala teorier om språk-utveckling och beskriver på ett överskådligt sätt de olika språkliga, sociala och kognitiva faktorer som är involverade när barnet lär sig språk. Författarna beskriver både enspråkig och flerspråkig utveckling under förskoleåren. De ger också en mängd råd om hur förskolans personal kan stötta barns språkutveckling och hur man bör tänka när språkutvecklingen hos barnet verkar bekymmersam. Språket hos enspråkiga och flerspråkiga barn vänder sig främst till förskol-lärare och annan personal i förskolan som möter barn i praktisk verksamhet. Den fungerar också som lärobok inom förskol-- lärar-ut-bildning och utbildning av logopeder och special-pedagoger
Fler böcker av författarna
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Språket hos enspråkiga och flerspråkiga barn
Bokrecensioner » Språket hos enspråkiga och flerspråkiga barn - - utveckling och svårigheter
|
|
|
|
|
|
|