Förlagets beskrivning
Denna bok handlar om hur välfärdsorganisationer kan samskapa värde tillsammans med den som de är till för. Boken belyser betydelsen av att förstå olika verksamheters perspektiv - socialtjänsten, barn- och ungdomspsykiatrin och skolan - genom yrkesgruppernas egna röster för att effektivt kunna ta tillvara varandras kompetenser. I boken föreslås en modell för samskapande i välfärdstjänster som bygger på ett tjänsteperspektiv, ibland kallat tjänstelogik. Boken vänder sig till studenter vid lärarutbildningar, socionomutbildningar och beteendevetenskapliga utbildningar samt inom området hälsa. Boken är också tänkt att användas som ett underlag för exempelvis forskningscirklar inom och mellan offentliga förvaltningar som vill hitta sina vägar till samskapande av värde
Fler böcker av författarna
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Tjänstelogik i välfärden
Bokrecensioner » Tjänstelogik i välfärden - En modell för samskapande mellan professionella med barnet i fokus
|
|
|
|
|
|
|