Förlagets beskrivning
Mänskligt lärande är ett komplext fenomen. Det påverkas av såväl mentala/individrelaterade faktorer som interaktiva/sociala faktorer. Den här boken försöker integrera dessa olika perspektiv på lärande som annars brukar ställas emot varandra. Det är berättelsen om människan som en social och intentionell varelse. Lärande och lärandeteorier presenterar lärandeteorier från olika perspektiv och historiska perioder. Några viktiga kärnbegrepp i boken är: intentioner, social kognition, minne och kunskap, kommunikation, återkoppling, grupper och organisationer samt kulturella faktorer. Men den diskuterar även mindre vanliga teman såsom transfer, kreativitet, tillit, nätverk och kunskapsdelande. Lärande och lärandeteorier vänder sig till forskare och universitetsstuderande och kan med fördel användas på olika lärarprogram samt på personalvetarutbildningar. Den är även av intresse för studenter/forskare inom kognitionsvetenskap, psykologi, pedagogik, allmändidaktik och pedagogiskt arbete
Fler böcker av Mikael Jensen
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Lärande och lärandeteorier
Bokrecensioner » Lärande och lärandeteorier - Om den intentionella människan
|
|
|
|
|
|
|