Tips! Jämför butikernas bokpriser och spara pengar!
Bokrecensioner
 
Internationell marknadsföring   

Internationell marknadsföring


Carl-Axel Engdahl

ebok. Studentlitteratur AB 2010-04.
ISBN 9789144064529
Hitta bokens lägsta pris







Förlagets beskrivning

Denna bok ger läsaren ingående kunskaper om global affärsverksamhet. Den vänder sig till personer som vill öka sin förståelse för de utmaningar som företagen möter i den allt mer globala marknaden.

-

"Boken avslutas med 18 sidor checklistor. Varje sida är värd sin vikt i guld för den som överväger en utlandsetablering. Det är ett imponerande antal insiktsfulla, tydliga, skarpa frågor som kommer att ruska till i många dåliga samveten och spara mycket pengar och besvikelser".

Rune Brandinger

f.d. VD i Södra Skogsägarna, m.m.

-

"Svensk ekonomi finns inte mera. Allt har blivit globalt. Även små företag som arbetar på det lokala planet känner av trycket från Europa, Asien, Amerika. Allt fler av dem sträcker ut sina aktiviteter långt bortom Sveriges gränser. I en sådan värld är insikter i global marknadsföring oundgängliga. Denna bok ger en på många sätt nyttig "crash course" på området".

Claes Gustafsson

Professor i Industriell ekonomi vid Kungliga Tekniska Högskolan

-

"Att förflytta varor, människor och framför allt data har under de senaste åren revolutionerats, både vad gäller tid och kostnad. Detta är globaliseringens viktigaste drivkraft. Förutsättningarna för internationellt utbyte av varor, tjänster och kunskaper är nu dramatiskt annorlunda. Det är mot denna bakgrund Carl-Axel Engdahls bok är viktig. Behoven av kunskap om hur att göra affärer på främmande marknader har ökat oerhört. Engdahls bok är en jordnära och praktisk handledning för de många som behöver veta mer om internationellt affärsumgänge".

Jacob Palmstierna

f.d. VD i SEBanken och f.d. ordförande i Nordbanken (Nordea).

E-boken baseras på den tryckta utgåvan från 2006



Liknande böcker

Recensioner

Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!



Recensera boken

Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.

Internationell marknadsföring



Ditt betyg:  1 2 3 4 5

Skriv in en rubrik för din recension (minst 2 ord):



Skriv in din recension i utrymmet nedan (max 1000 ord):



Recensionens språk: 

Ditt namn (Valfritt):



Din e-postadress (visas ej, används endast för verifiering):







Internationell marknadsföring Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.

Internationell marknadsföring Recensioner som inte följer våra instruktioner kommer inte att visas.







Bokrecensioner » Internationell marknadsföring
Internationell marknadsföring
Internationell marknadsföring
  
Kategorier

Barn & ungdom

Databöcker

Deckare

Ekonomi & affärer

Filosofi & religion

Geografi & geologi

Hem & hushåll

Historia

Hobby & fritid

Kultur

Medicin & hälsa

Naturvetenskap

Psykologi & pedagogik

Samhälle & politik

Skönlitteratur

Språk

Uppslagsverk & ordböcker





Bokrecensioner | Hjälp & support | Om oss


Bokrecensioner Boganmeldelser Bokanmeldelser Kirja-arvostelut Critiques de Livres Buchrezensionen Critica Literaria Book reviews Book reviews Recensioni di Libri Boekrecensies Critica de Libros
Bokrecensioner