Förlagets beskrivning
Den gröna utmaningen för marknadsförare handlar inte längre om att enbart hitta ”miljövänliga” förpackningar, att visa på en varas begränsade miljöpåverkan, att minska miljöbelastningen under tillverkningsprocessen osv. – den handlar också om att få in ett grundläggande miljötänkande i företagens marknadsstrategi i en tid där företagen inte längre har råd att avstå från en hållbar utveckling, såväl ur kundperspektiv som ur ett globalt perspektiv.Grön marknadsföring ger en både djup och bred beskrivning av förhållandet mellan den gröna utmaningen och marknadsföringens principer och praktiska tillämpning. Den visar hur marknadsföringens olika aspekter kan tillämpas när företaget utvecklar och genomför gröna strategier, liksom hur olika miljöfrågor påverkar olika marknadsföringsbeslut.
Boken vänder sig både till studenter på högskolenivå och till praktiker inom marknadsföring och företagsledning. Den ger många praktiska och konkreta exempel från företagsvärlden
och tar upp en rad fallstudier från exempelvis Norsk Hydro, Volvo, Ecover och Xerox.
En gedigen presentation av ämnet, en överskådlig uppläggning, många belysande exempel, mängder av statistik och resultat från olika undersökningar, förklarande tabeller och diagram m.m. gör boken till ett utmärkt verktyg för alla som vill kombinera ett marknadsföringstänkande med den gröna utmaningen.
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Grön Marknadsföring
Bokrecensioner » Grön Marknadsföring : att Möta den Gröna Utmaningen
|
|
|
|
|
|
|