|
|
Ett reklamlandskap i förändring. SOU 2018:1. Konsumentskydd och tillsyn i en digitaliserad värld : Betänkande från Utredningen om ett reklamlandskap i förändring
Finansdepartementet
Häftad. Norstedts Juridik AB 2018-01-15.
ISBN 9789138247396
|
|
|
Hitta bokens lägsta pris
|
Förlagets beskrivning
Stora förändringar i reklamlandskapet har skett under de senaste åren men ger dagens reklamregelverk ett tillräckligt och ändamålsenligt skydd för konsumenterna? Utredningen konstaterar att det i sig inte finns några egentliga brister i den nuvarande marknadsföringsrättsliga regleringen. Däremot anser utredningen att Konsumentverket bör ges skarpare tillsynsverktyg, bland annat en möjlighet att genomföra kontrollköp under dold identitet. Det kan också finnas behov av nya former av tekniska lösningar för att Konsumentverket ska kunna bedriva en aktiv och effektiv tillsyn i den digitala miljön. Särskild utredare: Gunnar Larsson
Fler böcker av Finansdepartementet
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Ett reklamlandskap i förändring. SOU 2018:1. Konsumentskydd och tillsyn i en digitaliserad värld
Bokrecensioner » Ett reklamlandskap i förändring. SOU 2018:1. Konsumentskydd och tillsyn i en digitaliserad värld : Betänkande från Utredningen om ett reklamlandskap i förändring
|
|
|
|
|
|
|