Kompisar : En ny kompis 2 titlar i en bok

Linda Palm

Inbunden. Natur & Kultur Läromedel 2017-09-15.
ISBN 9789127450035

Kompisar Kanin och Igelkott är bästa vänner, men ibland kan även vänner bli ovänner. I kompismaterialet hittar du berättelser om Kanin och Igelkott med utgångspunkt i situationer som de flesta barn känner igen från sin egen vardag. Kompisböcker En serie med tio små berättelser om Kanin och Igelkotts vardag. Med uttrycksfulla illustrationer och enkla texter presenteras tio olika teman. Exempelvis: Dela med dig, Prata om det och Säg förlåt. De tio kompisböckerna säljs samlade i en box. Kompisböcker för de yngsta Böckerna utgår från samma berättelser och illustrationer som i de tio små kompisböckerna, men texten är bearbetad och anpassad för barn i åldrarna 1-3 år. På omslagets baksida finns förslag på samtalsfrågor. Kompisböcker för de yngsta har gjorts i ett större format och säljs samlade i en box. Kompiskort Använd Kompiskorten för att ge barnen redskap att förebygga och lösa konflikter. Kompiskort är ett paket med 10 kort i A3- format, innehållande färgglada illustrationer av de två kompisarna. Korten har samma teman som Kompisböckerna. På baksidan av korten finns förslag för olika aktiviteter som passar att göra till varje tema. En ny kompis I denna vändbara bok får vi genom de två berättelserna veta hur det gick till när Igelkott och Kanin träffades för första gången.Vi kan tänka olika när en ny kompis ska börja på förskolan. Och det kan kännas nervöst att komma ny. Vilken tur att man kan prata om det! I boken finns även förslag på diskussionsfrågor och tips på vidare aktiviteter. Handdockor Med självaste Kanin och Igelkott som handdockor blir kompisssamtalen lättare att föra och barnen kan ta med karaktärerna in i den fria leken. Pussel som berättar Lägg pusslet och berätta tillsammans. Kanin har med sig en fin, röd boll men vad är det som händer och varför blir det så? Vad händer till slut? Prata om händelseförloppet och uppmuntra barnen att komma med egna funderingar. Använd gärna berättelserna i de små kompisböckerna tillsammans med pusslet. Låt barnen plocka ut de små figurerna från pusslet och leka vidare. Kan de hitta på nya berättelser?

Fler böcker av Linda Palm

Kompisar

Kompisar : En ny kompis 2 titlar i en bok Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.