Förlagets beskrivning
Lärare i skolans senare stadier utgår från att eleverna nu kan läsa och att de inte behöver någon ytterligare undervisning i ämnet. Men att kunna läsa är inte bara en fråga om att identifiera skrivna ord. Utan förståelse kan man inte ta till sig en texts budskap.
I den här boken visar författarna att även elever med betydande svårigheter kan lyckas. Systematiska textsamtal leder till framgång, särskilt när det gäller att förstå faktatexter.
Boken ingår i Lärare Lär-serien som insprirerar, väcker debatt och för ut aktuell forskning inom pedagogik och lärande
Fler böcker av författarna
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Lärare Lär Läsförståelse genom strukturerade textsamtal, Studiehandledning
Bokrecensioner » Lärare Lär Läsförståelse genom strukturerade textsamtal, Studiehandledning
|
|
|
|
|
|
|