Tips! Jämför butikernas bokpriser och spara pengar!
Bokrecensioner
 
Läsinlärning och självförtroende - Psykologiska teorier, empiriska undersökningar och pedagogiska konsekvenser   

Läsinlärning och självförtroende - Psykologiska teorier, empiriska undersökningar och pedagogiska konsekvenser


Karin Taube

Häftad. Studentlitteratur AB 2013-09-23.
ISBN 9789144095196
Hitta bokens lägsta pris







Förlagets beskrivning

Läsinlärning och självförtroende ges numera ut av Studentlitteratur AB. Denna femte upplaga innehåller dock inga förändringar av innehållet jämfört med den fjärde upplagan. För vissa barn går det som en dans att lära sig läsa och skriva, medan andras väg mot läskunnighet mest kan liknas vid en besvärlig hinderbana. Det finns dock en särskild pusselbit i inlärningsprocessen som har stor betydelse för alla barns läs- och skrivinlärning: barnets självbild och självförtroende. Den här boken belyser sambandet mellan läsinlärning och självförtroende. Karin Taube tar avstamp i psykologiska teorier och empiriska undersökningar om självbegreppet, barns lärande, läs- och skrivinlärning samt självbild i relation till läs- och skrivinlärning. Hon ger också, utifrån sina breda kunskaper och mångåriga erfarenhet, en rad handfasta råd och tips som kan underlätta läsinlärningen. Den senaste forskningen har inkluderats i denna reviderade upplaga av boken, som kom ut första gången 1987. Läsinlärning och självförtroende vänder sig till blivande och färdigutbildade lärare inom förskolan och grundskolans tidiga år, samt till föräldrar och studerande i utbildningsvetenskapliga ämnen. Karin Taube är professor i pedagogik vid Institutionen för utbildningsvetenskap, Mittuniversitetet. Läsinlärning och självförtroende - psykologiska teorier, empiriska undersökningar och pedagogiska konsekvenser ges numera ut av Studentlitteratur AB. Denna femte upplaga innehåller dock inga förändringar av innehållet jämfört med den fjärde upplagan



Fler böcker av Karin Taube

Liknande böcker

Recensioner

Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!



Recensera boken

Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.

Läsinlärning och självförtroende



Ditt betyg:  1 2 3 4 5

Skriv in en rubrik för din recension (minst 2 ord):



Skriv in din recension i utrymmet nedan (max 1000 ord):



Recensionens språk: 

Ditt namn (Valfritt):



Din e-postadress (visas ej, används endast för verifiering):







Läsinlärning och självförtroende - Psykologiska teorier, empiriska undersökningar och pedagogiska konsekvenser Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.

Läsinlärning och självförtroende - Psykologiska teorier, empiriska undersökningar och pedagogiska konsekvenser Recensioner som inte följer våra instruktioner kommer inte att visas.







Bokrecensioner » Läsinlärning och självförtroende - Psykologiska teorier, empiriska undersökningar och pedagogiska konsekvenser
Läsinlärning och självförtroende - Psykologiska teorier, empiriska undersökningar och pedagogiska konsekvenser
Läsinlärning och självförtroende - Psykologiska teorier, empiriska undersökningar och pedagogiska konsekvenser
  
Kategorier

Barn & ungdom

Databöcker

Deckare

Ekonomi & affärer

Filosofi & religion

Geografi & geologi

Hem & hushåll

Historia

Hobby & fritid

Kultur

Medicin & hälsa

Naturvetenskap

Psykologi & pedagogik

Samhälle & politik

Skönlitteratur

Språk

Uppslagsverk & ordböcker





Bokrecensioner | Hjälp & support | Om oss


Bokrecensioner Boganmeldelser Bokanmeldelser Kirja-arvostelut Critiques de Livres Buchrezensionen Critica Literaria Book reviews Book reviews Recensioni di Libri Boekrecensies Critica de Libros
Bokrecensioner