The Secret - Hemligheten

The Secret - Hemligheten

Byrne Rhonda

Inbunden. Energica förlag AB/hälsaböcker 2007.
ISBN 9789185127467

The Secret redan en bästsäljare - nu tryckt i över 3,7 miljoner exemplar!

Fragment av den stora hemligheten har funnits tillgänglig i många berättartraditioner, i litteraturen, inom religionen och filosofier i århundraden. Nu finns för första gången alla pusselbitar samlade i en bok som kan vara livsavgörande för den som tar in budskapet. The Secret - Hemligheten innehåller praktisk kunskap som gör att läsaren får en större förståelse för och insikt om hur man blir mästaren i sitt eget liv.

I boken lär man sig att tillämpa The Secret på alla sätt i livet, vare sig det handlar om hälsa, relationer, lycka, yrkeslivet eller pengar, och dessutom i samspelet med andra i världen. Budskapet handlar om att återupptäcka den dolda, outnyttjade kraften i sitt inre och den vetskapen för med sig glädje på alla områden i ens liv.

The Secret innehåller visdom från samtida lärare och inspiratörer - kvinnor och män som är läkare och medicinare, psykologer, historiker, teologer och vetenskapsmän, samt ledande inom näringsliv och ekonomi - som har använt sig av hemligheten för att uppnå hälsa, välbefinnande och lycka. Genom att börja tillämpa kunskapen i The Secret visar de hur sjukdomar kan botas, hur man kan uppnå bättre levnadsstandard, bemästra hinder och begränsningar, samt nå dit många vanligtvis anser vara omöjligt - sina drömmars mål. Boken är svaret på vad många hoppas på - ett skifte på vilket sätt människor i hela världen tänker, går från ord till handling och därtill bemöter varandra.

The Secret - Hemligheten är boken som bygger på den enastående och inspirerade filmen med samma namn. The Secret hör hemma bland dessa nya filmer som håller på att förändra vår världsbild, bland andra ""What the bleep do we k(now)"", ""Samtal med Gud"" om Neale Donald Walsch och ""How to know God"" av Deepak Chopra.

Frida Sjunning Frida Sjunning the secret is the lie!!   (Betyg 1 av 5)

Jag har läst boken och sett filmen the secret och har med goda avsikter försökt haft en god inställning till denna hyllade bok, min första tanke och känsla blev dock hur extremt vinklad och klssificerad boken är! The Secret riktar sig till västerlänningar som önskar att de kunde få ut mer av livet. Det vill säga pengar, utseende och makt. Det finns ingen social, etnisk eller köns aspekt i the secret. Allt handlar om hur de med makt kan få mer makt. Bojkotta denna så kallade hemlighet och se de verkliga hemligheterna i världen. Boken är skriven av människor som växt upp i ett samhälle med de rätta förutsättningarna och aldrig behövt kännas vid de riktigt orättvisa sidorna av livet! Kämpa för rättvisa och sänk skiten!! (The Secret)

Ida Andersson Ida Andersson Absolut ingen lögn!   (Betyg 5 av 5)

Som terapeut såg jag filmen och läste boken med ganska kritiska ögon eftersom min egna fråga var om jag skulle kunna ha nytta av Hemligheten i min verksamhet - som behandlingsform. Därför kan jag på goda grunder och erfarenheter påstå att detta alls inte är någon lögn. Man kan ifrågasätta den som vågar påstå något sådant faktiskt och undra om det inte är så att det är just dessa förnekare som behöver Hemligheten mest av alla.

I både boken och filmen pratar man ju hela tiden om den enskilde individens EGNA tolkning och hur den ENSKILDE kan använda sig av Hemligheten för egen del. Det faktum att man använder utseende, makt och pengar som exempel och referenser beror ju på att alla människor känner igen sig i dessa exempel och samtliga våra storheter genom tiderna har använt sig av just Hemligheten för att nå sina mål. För det är ju bara det allting handlar om. Attityd och fokus på ett mål, eller hur. Men först måste man klart tycka om sig själv innan man kan tycka om andra. Så ni som inte tror på Hemligheten - börja med att jobba med er attityd.
Jag har faktiskt fr.o.m. i vår -09 arrangerat flera kurser i just The Secret. Välkomna att deltaga. Gå in via min hemsida och boka en kurs. animusspa.se sen kan vi diskutera vidare.
Men boke är klart suverän och filmen likaså!
Högsta betyg!