Förföljd

Förföljd

Molly Katz

Inbunden. Egmont Richters förlag AB 1997-10.
ISBN 9789177055648

Caron Alvarez arbetar som läkare på ett sjukhus i New York när hon träffar den berömde skådespelaren Harry Kravitz för första gången. Han är där med sin son Josh, som råkat ramla i en trappa och fått näsan knäckt. Harry är den perfekte orolige fadern och Caron blir genast förälskad i honom, och de blir ett par. Efter en kort tid gifter de sig och Caron är mycket lycklig. Hon älskar sin man över allt annat och kommer bra överens med styvsonen Josh.

Men så förändras Harry. Han får oförklarliga raseriutbrott och Caron märker att Josh är nervös och orolig. Till sist bekänner Josh att det var fadern som knäckte hans näsa. Caron blir lamslagen. Hon kan inte tänka sig leva med en man som misshandlar sin son. När hon konfronterar Harry blir han som vansinnig. Han kastar sig över henne, slår henne nästan medvetslös och våldför sig brutalt på henne. Efteråt flyr Caron och Josh. Hon vet att Harry inte tänker låta henne överleva. Harrys karriär kommer före allt annat och han tänker inte låta Caron berätta sanningen om honom. Hon tar sig blödande till närmaste polisstation för att få hjälp, men polisen lyssnar inte på hennes berättelse. De tror inte att den trevlige och charmige Harry Kravitz, kan vara en sadistisk hustrumisshandlare. Trots Carons protester kontaktar de Harry så att han ska kunna reda ut problemet med hustrun … Än en gång tvingas Caron och Josh fly. Harry går ut i TV och vädjar om allmänhetens hjälp att finna dem och påstår att Caron är sinnesförvirrad. Caron vet att hon måste slå tillbaka för att ha en chans att överleva Harrys lögner. Men hur?

Fler böcker av Molly Katz

Förföljd

Förföljd Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.