Sanningen av Sanat Kumara

Sanningen av Sanat Kumara

Lizzie Oxov Nielsen

Häftad. Bokförlaget Didarion 2013-12-13.
ISBN 9789163302831

Sanningen förmedlas till en stor själ av Sanat Kumara, som är jordens andliga regent och Guds ställföreträdare på jorden. Han har sitt säte i Shambala i Moder Jords hjärta. Sanat Kumara: Det finns många sekter och andliga föreningar, där de förmedlar sanningens ord, var på sitt sätt och efter egen övertygelse. Vi ber er att inte fästa för stor tilltro till, vad dessa föreningar har kommit fram till, och vad de lär ut. Lyssna till sanningens ord, som nu kommer till er direkt från den gudomliga världen, förmedlat till en stor själ, som har sina högre kroppar här hos oss, och som förmedlar sanningen direkt till människor genom böckerna, som hon kanaliserar härifrån. Det finns bara en enda sanning, och den är naturlig och enkel. Det finns inte något övernaturligt, då allt, som Gud har skapat, är naturligt, även om människan inte kan se det med sina fysiska ögon. Det finns mycket mera, som människan inte kan se, än det hon förnimmer med sina ögon. Hon ser bara en bråkdel av allt, som finns runt henne. Hon vet inte om alla väsen, som följer henne och hjälper henne i det dagliga livet. Allt, hon säger, tänker och gör, uppmärksammas i den andliga världen. Det är på så sätt, att människans karmafråga uppmärksammas. Vi ser, om hon drar på sig karmaskuld genom sina handlingar under det pågående livet på jorden. Allting blir nerskrivet, och hon får se, vilka misstag hon gjorde, när hon är tillbaka i den andliga världen. Då måste hon försöka att tillrättalägga sitt nästa liv, så hon gör gott igen, vad hon har förbrutit sig mot. Denna nya inkarnation tillrättaläggs i samråd med hennes andliga vägledare och flera andra visa rådgivare i den andliga världen

Fler böcker av Lizzie Oxov Nielsen

Elly Svensson Elly Svensson Äntligen fick jag veta helheten om livet.   (Betyg 5 av 5)

Äntligen en bok som är rakt på sak Och lätt att förstå , äntligen en bok direkt från tillförlitlig källa!! Har läst så mkt strunt förut så nu blev jag överväldigad!!! Känns skönt inombords nu . (Sanningen av Sanat Kumara)

Andre Andre Heliga Sanning, min själsräddare och lycka   (Betyg 5 av 5)

Den här boken måste bara läsas för den som verkligen vill veta sanningen! (Sanningen av Sanat Kumara)

Agneta Agneta Hjärtats sanning!   (Betyg 5 av 5)

När jag köpte boken Sanningen av Sanat Kumara så kände jag att detta är sanningen. Nu kan jag sluta söka...
Den talade direkt till mitt inre.
Den beskriver vad som nu sker på jorden och vad som komma skall.
Detta är en bok man läser om och om igen och gärna diskuterar med andra.

Jag finner en enorm tröst i orden och kan varmt rekomendera den till andra sannings sökare.
Tack Lizzie
(Sanningen av Sanat Kumara)

Esoterisk läsare Esoterisk läsare Vad sanningen bär med sig   (Betyg 4 av 5)

Lizzie Oxov kanaliserar budskap från världsherren, en mästare i den nionde dimensionen. Orden i boken Sanningen av Sanat Kumara är lätta att ta till sig. Enkelt, förklaras hur jorden går in i femte dimensionen och vad människor kan göra för att höja sin energifrekvens inför uppstigningen. Boken ger hopp om att godhet och kärlek blir styrande mekanismer i framtiden på vår planet, trots att ett flertal tecken talar skarpt emot och skapar tvivel. I boken klargörs även vad som orsakar de motsägelsefulla skeendena. De är nödvändiga, menar Lizzie Oxov via sin källa. Människan måste lära sig förstå hur naturens lagar fungerar och att välfärdssamhällets förmåner inte längre gynnar vårt jordklot. Människor visar gärna omtanke, medkänsla och engagemang vid till exempel naturkatastrofer och akuta nödsituationer, men därefter återgår vi till det vanliga och låter maskineriet tuffa på som om ingenting har hänt, trots att jorden visar och har visat tydliga tecken på att inte må bra. Vår planet protesterar mot människans vandalisering av miljön. Ändå får inga jordbävningar eller klimatförändringar mänskligheten i sin helhet att vakna upp och på allvar reagera.

De som dras till andlig och esoterisk litteratur har förståeligt nog svårt för att berätta för människor som är totalt ointresserade av dylika skrifter, varför de läser om mystiska läror, varför de mediterar och sysslar med ”hokus pokus” och sådant vi inte ser för blotta ögat. Det är som om människor inom vissa andliga kretsar bär på ett hemligt språk bara de själva begriper. Dock kan utomstående plötsligt överraskas av dramatiska händelser som får dem att se livet på ett nytt sätt. Det kan vara genom kriser, olyckor eller märkliga drömmar (ibland sanndrömmar) som får dem att häpna eller att de överraskas av oförklarliga upplevelser. Men sakta med säkert blir även de medlemmar av det hemliga sällskapet som är utan band, regler eller organisation, där ingen formell initiering krävs. Ingen invigning. Inga inträdesprov. Ingen utbildning. Några är välutbildade inom det etablerade systemet. Andra inte. Några är förmögna med pengamått mätt. Andra inte. Det enda som förenar dem är insikten om kärlekens omvälvande kraft. Kärleken är ett energirikt verktyg som förenar i stället för att separera. Som skapar gemenskap i stället för krig och konflikter. Som bygger upp i stället för att riva ner och tar hänsyn till djur, natur och människor.
Den utopiska förvandlingen sker emellertid inte utan ansträngning eller dess värre - lidande. Människor behöver träna på att lyssna på sin inre röst och sitt samvete. Hon behöver utvecklas och expandera sitt medvetande. Våra tankar och känslor påverkar jorden på gott och ont, står det att läsa i boken. Men ingen behöver vara rädd. Ingen dör, i egentlig mening. Livet är evigt. Vi byter skal, personligheter och kroppar och går vidare i nya former. Lidandet höjer människors medvetenhet om den andliga världen och de andliga värdena, samtidigt som vi både skapar och lösgör karma. Orsak och verkan och dess följder kommer ingen undan.

Sanat Kumara skiljer genom Lizzie Oxov på kanaliseringar från astralvärlden och den högre mentala världen, där mästarna, varav den högste av dem, Sanat Kumara befinner sig. Här tvista de lärde inom New Age och esoteriska sällskap om vad som är vad. Var och en måste själv bilda sig en egen uppfattning om vad som är sant och inte, samt ta ansvar för sin egen tro. Det viktiga är inte varifrån budskapen kommer utan att vi lär oss att lyssna på meddelanden som slår an strängar inom våra djupare lager i våra känsligare och mer subtila sinnen.

”Alla har lika stor rätt att äta sig mätta och få kläder på kroppen och tak över huvudet. Ingen äger Moder Jord, och hon ger gärna av sina rikedomar till människorna men vill att de ska fördelas på ett rättmätigt sätt, så att alla får njuta gott av dem”, står det i boken.

Ett faktum som för många av oss esoteriker är självklara medan den påtagliga verkligheten dagligen talar emot. Det ska den dock inte göra i evighet lovar Sanat Kumara i boken Sanningen. En omfattande global förändring är på väg, men den blir kostsam och påfrestande. Stora framträdanden och mirakler är snart att vänta på jorden. Vad dessa bär med sig, berättar Lizzie Oxov om i sin bok Sanningen, med ord hon har noterat med hälsning från Sanat Kumara. En bok som tål att läsas flera gånger.
(Sanningen av Sanat Kumara)

Wenche Molthon Wenche Molthon Fem av fem   (Betyg 5 av 5)

sanningen är en underbar bok som jag har läst flera gånger. sanningen har gripit tag i mig och jag känner att den är rätt och sanningsenlig. Mycket jag inte visste innan har gett min tror mera mening och innehåll samtidigt riktlinjer.
framtiden blev mycket ljusare med alla insikter i Sanningen.
Tack för att denne bok kommit ut till oss människor i upplysning syfte och för att ge oss en vision om lärdomar.
(Sanningen av Sanat Kumara)